Motivació

Actes socials a l’empresa, sí o no?

20 d'ag. 2015

Els actes socials que es realitzen entre companys de feina, en llocs externs a l’empresa i amb ambients distesos són molt comuns en les grans ciutats com Nova York o Londres. No obstant això, segueix estant en l’aire la pregunta de si aquest tipus d’esdeveniments són realment positius o no. La resposta es un sí rotund, ja que aequests aporten nombrorsos beneficis, no tan sols per als propis empleats, sinó tambe per a l’empresa:

  • Ajuden a conèixer-se millor i crear equip: els actes socials a l’empresa ajuden a que companys que potser no tenen molta relació puguin saber més uns dels altres i trobar punts en comú fora dels temes de treball, tant entre persones d’un mateix departament com amb altres departaments i fins i tot amb altres nivells jeràrquics. Tot això crea confiança i llaços entre ells que potencien el treball en equip, la qual cosa ajuda a una consecució més eficient dels resultats.
  • Són una font d’inspiració: un dels advantatges d’aquest tipus d’esdeveniments és que mescla ‘els de dalt’ amb ‘els de baix’ i els situa a un mateix nivell. Això pot ajudar al fet que sorgeixin o siguin escoltades noves i innovadores idees que pot ser no s’haguessin contemplat abans.
  • Potencien el networking: el tipus d’actes oberts, en els que no tan sols participa el personal de l’empresa sinó també persones externes a ella (com per exemple els veïns de planta als centres de negocis), potencien les relacions amb els empleats d’altres empreses que pot ser en un futur facin sorgir sinergies que resultin beneficioses pel teu negoci.
  • Actuen com a altaveu: el fet que en aquests actes socials d’empresa també puguin participar persones externes a ella pot actuar d’efecte altaveu, ajudant així a la captació de nous clients i fins i tot a la creació de nous prescriptors per a la teva empresa.
  • Permeten identificar els punts forts de cada empleat: aquests actes fan que les persones estiguin més relaxades i mostrin més clarament com són i com es comporten davant diferents circumstàncies. Això pot ajudar a identificar els punts forts de cada empleat per què, després, puguin ser utilitzats estratègicament en el treball amb la finalitat d’obtenir uns resultats més eficients.

Quin tipus d’esdeveniments es poden fer?

1. Afterworks: aquest terme fa referència a prendre’s unes canyes, refrescos i/o unes tapes després de la jornada laboral i es un tipus d’acte social que s’està posant cada vegada més de moda, sobretot en les grans ciutats com Madrid o Barcelona. A més, permet que les persones que no són de la ciutat on treballen es relacionin i coneguin llocs d’interès.

2. Dinars o sopars: són una ocasió perfecta per reunir tots els treballadors i compartir converses i opinions.

3. Team buildings: la realització d’aquest tipus d’esdeveniments ajuda a identificar les fortaleses de cada membre de l’equip i augmenta la motivació personal.

4. Tornejos o lligues d’empreses: fer esport amb els companys de feina resulta molt positiu per a l’empresa, ja que es practica el treball en equip i l’estratègia.

5. Olimpíades: es poden crear unes olimpíades, en les quals no participen sols els empleats d’una empresa, sinó que s’aprofiti per interactuar amb els treballadors d’altres empreses. En elles es poden fer diferents activitats com partits de futbol, gimcanes, jocs estratègics, etc. mitjançant els quals cada empresa pugui anar adquirint punts amb la finalitat de guanyar.

Com has pogut comprovar, els actes socials en l’empresa no només  ajuden al fet que els empleats es coneguin, sinó també a trobar noves idees, millores, sinergies o donar a conèixer el teu negoci. Per tant, si tens pensat un canvi en l’empresa, aquesta es una molt bona opció a tenir en compte.

“La tecnologia reinventarà els negocis, però les relacions humanes seguiran sent la clau de l’èxit”, Stephen Covey

Post publicado en:
Motivació
Comparteix-ho

Posa’t al dia de l’actualitat flex

Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.