Diccionari dels Negocis

Benchmarking: què és i com fer-ho a la teva empresa

17 Aug 2023

Índex de continguts

    Si no saps amb exactitud que és el Benchmarking, amb aquesta breu explicació intentarem que et quedi molt més clar: el Benchmarking és una tècnica que s'usa per avaluar, analitzar i recol·lectar informació sobre els productes i/o serveis de la nostra competència amb l'objectiu de comparar i extraure les millors pràctiques i que això ens ajudi a poder millorar els diferents processos de la nostra pròpia empresa.

    Click To Tweet

    El Benchmarking ens ajuda a conèixer el que realment funciona en el mercat per tenir en compte i poder fer encara més competitiva la nostra empresa

    Avantatges de fer un Benchmarking per la teva empresa:

    Realitzar un benchmarking pot oferir múltiples beneficis a la teva empresa, a continuació, detallem els sis més destacables:

    1. Ens permet detectar noves oportunitats.
    2. A través de l'anàlisi que realitzem sobre els nostres competidors, aconseguim assolir el coneixement més gran i comprensió sobre ells.
    3. Com a conseqüència a l'anterior, el benchmarking ens ajuda al fet que tinguem un major coneixement del sector en el qual es troba la nostra empresa.
    4. El benchmarking ens impulsa a establir nous objectius empresarials.
    5. Ens ajuda a identificar en quines àrees es pot millorar el rendiment.
    6. Detectar les noves necessitats dels nostres clients.

    Tipos de Benchmarking:

    Entre els tipus de benchmarking que existeixen, trobem les següents:

    • Benchmarking funcional: Aquest tipus de benchmarking consisteix a realitzar una anàlisi i extreure bones pràctiques d'empreses que destaquen en l'àrea que es desitja perfeccionar, però que no competeixen amb la mateixa empresa ni pertanyen en el sector.
    • Benchmarking competitiu: En el benchmarking competitiu, en canvi sí que s'analitzen àrees específiques de competidors directes de la nostra empresa per extreure les bones pràctiques.
    • Benchmarking intern: Aquesta modalitat se centri a buscar millors pràctiques dins la mateixa empresa. Per això, s'autoestudia el rendiment de l'organització, comparant i buscant acompliments i buscar perfeccionar-los.

    Click To Tweet

    Com fer un Benchmarking?

    Per últim, coneixerem els passos que hem de tenir en compte per fer un bon Benchmarking, tenint al cap tot el que hem comentat anteriorment:

    • Identificar les empreses considerades com a competència nostra.
    • Detectar quins són els productes i/o serveis que ofereixen els clients.
    • Definir quins indicadors mesurarem, així com el mètode per recopilar les dades.
    • Analitzar la informació recopilada en relació al funcionament actual de l'empresa en aquest àmbit.
    • Fixar les metes i temps d'integració de les noves pràctiques.
    • Executar la integració de les noves pràctiques.
    • Una vegada implantades i executades les noves pràctiques, és imprescindible que mesurem els resultats.
    • El Benchmarking, al ser un procés de millora continua, és important que es realitzi de forma recurrent, pel que serà clau fixar la periodicitat amb la qual es portarà a terme aquesta tècnica.

    "És bo tenir una competència valida.  T'empeny a fer-ho millor."

    Gianni Versace

    Post publicado en:
    Diccionari dels Negocis
    Comparteix-ho

    Posa’t al dia de l’actualitat flex

    Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.