Guies

Com crear equips de treball eficients?

María Abraín

María Abraín

03 Mar 2022

Índex de continguts

    Creus que ets un bon líder? Et veus capaç de crear un equip perfecte? Una de les aptituds clau que et catapultaran al més alt com el millor líder de la teva companyia és la capacitat de construir l'equip perfecte: eficient, compenetrat, motivat, en el mateix mindset... Ho sabem, no és fàcil. Si cada persona és un món, cada professional és el seu propi univers, però, si vols que la teva companyia destaqui, no només pels seus resultats, no només pels resultats, sinó per la seva forta cultura d'empresa, saber com crear equips de treball eficients haurà de convertir-se en el teu primer objectiu.

    No et preocupis! Ja saps que en la Lexington Magazine tenim com a propòsit aquest any, convertir-nos en els millors líders i, nosaltris en el vostre pròxim espai de treball, així que... endavant!

    Passos per crear equips de treball exitosos

    Com qualsevol recepta, com crear equips de treball eficients també tenen uns ingredients essencials i una línia a seguir perquè el resultat final sigui excel·lent. Ho compartim amb tu!

    MIRA MÉS ENLLÀ DEL TU CV

    Tot i que estem segurs que ets capaç d'atraure i retenir el millor talent per la teva empresa, per crear equips de treball eficients és necessari tenir en compte els soft skills de cada un dels teus treballadors. I això, normalment, no apareix en el seu CV ;).

    Per què, que és un bon equip de treball? Res més que un grup de professionals ben compenetrats, capaços de motivar-se els uns als altres i d'enriquir-se amb diferents punts de vista. Si uneixes en un mateix equip o dues personalitats que xocaran des del primer moment, acabaran per minar l'esperit d'equip. Per això et proposem fer una anàlisi de les personalitats i soft skills dels possibles candidats.

    DEFINEIX ELS OBJECTIUS

    Ja sigui un equip per un nou projecte o un nou departament de creixement, definir els objectius, la visió i l'estructura interna de l'equip és un dels passos que no ens podem saltar. Si vols saber com crear equips de treball exitós, abans de res, has de planificar-los! Finalitats reals, tasques per a cada integren, el seu timeline, deadlines...

    I TAMBÉ LA COMUNICACIÓ!

    És molt important que cada treballador part de l'equip sàpiga que s'espera d'ells. Per això, definir els canals de comunicació entre els integrants de l'equip, les responsabilitats de decisió que recauen sobre cada mànager i en quin grau s'incentiva la col·laboració. Així la conducta general i individual tindrà certs fonaments que serviran com a guia.

    MANTÉN AL DIA DELS AVANÇOS...

    Hauràs de mantenir-te al dia dels resultats i assoliments, tant del teu equip com de cada una de les seves parts. Si tens com a finalitat, aprendre com crear equips de treball efectius, també hauràs de dominar com continuar treballant al seu costat durant tot el seu recorregut. Què és el que funciona? Que hem de millorar? Què hem après dels nostres errors?

    ... I PREMIA ELS ÈXITS

    Per descomptat, sempre hi ha motius de celebració! No tot ha de ser monetari (tot i que estudis asseguren que és la principal font de motivació pel treballador), però un reconeixement públic o per email amb còpia al mànager directe, un aplaudiment o un simple" gràcies per la feina feta" poden marcar la diferència. De nou, un grup de treball exitós necessita un líder fort que el crei que remi amb ell, i que brindi per la bona feina feta! Assegura't que els teus treballadors se sentin estimats i inspirats.

    Potser t'interessa

    Potser t'interessa

    Tendències en oficines

    Com mantenir la cultura d'empresa en un model híbrid

    María Abraín

    María Abraín

    02 Dec 2021

    Potser t'interessa

    Potser t'interessa

    Benestar laboral

    Els millors llibres sobre el lideratge

    Anna Jorge

    Anna Jorge

    10 Feb 2022

    3 consells per crear equips de treball eficients

    Bé, però quines són les Claus pel verdader triomf d'un equip de treball? Sentim dir-te que, el dia d'avui, encara no hem trobat el llibre d'instruccions. Però, després d'anys cuidant d'equips de professionals (i del nostre propi), podem donar-te 3 consells que potser no havies sentit mai:

    1. Foment del bon rotllo! És essencial que el teu equip es porti bé i que aconsegueixi descobrir un equilibri perfecte. Per això, organitza reunions destinades només com excusa d'ajuntar a tots en un mateix espai, proposa activitats de team-building i anima'ls que descobreixin que tenen en comú els uns amb els altres fora de la feina.
    2. No escapis de la confrontació i del conflicte, aprofita'ls! És inevitable que, en un equip de professionals, apareguin malentesos o situacions tenses. Pensa-ho! Però, per què no aprofitar aquests xocs per organitzar una sessió de brainstormig per arribar a la solució? Donar-li la volta a un problema i convertir-lo en una oportunitat de reforçar el treball en equip serà una revolució.
    3. Pensar a afegir una persona nova a l'equip? Fes-los partícips sempre que puguis! Ja hem repassat la importància que, per saber com crear equips de treball eficients, és vital tenir en compte els seus soft skills i personalitats, així que consulta la decisió amb l'equip i deixa que t'ajudin a donar el si final a un candidat. Ho agrairan moltíssim i s'esforçaran encara mes perquè l'ambient de treball sigui òptim!

    Com mesurar els resultats dels equips

    Per corroborar que, després de seguir aquests passos i posar en practica aquests tips, has creat un equip de treball increïblement eficient, necessitaràs mesurar els seus resultats tan en conjunt com de manera individual. Però, com? No tots els equips poden mesurar els seus resultats per nombre de vendes, per recaptació o per percentatge de conversació, i és per això que a més a més de tenir en compte aquests factors, hauràs d'estudiar molts més per poder mesurar els resultats reals del teu equip.

    I, per posar-t'ho més fàcil, et deixem les preguntes que hauràs de formular-te. Elles et donaran les respostes que buscaves. Endavant!

    El meu equip té un alt nivell d'interacció, frescor en les seves idees i equilibri? Tingues atenció amb les rutines i les comoditats: si un equip entra en una dinàmica de consens o han acabat per designar a una" personalitat estrella" que acaba per prendre totes les decisions, l'eficiència del teu equip de treball caurà, i molt! Incentiva la iniciativa, que sembla un embarbussament, però, en realitat, és la clau de l'èxit en grup.

    Compleixen tots els integrants amb terminis i objectius? La capacitat de treball en equip, d'organització i de priorització de tasques són els factors que avaluarà aquesta qüestió, dels soft kills més importants!

    Necessita l'equip a un mànager revisant la seva feina tota l'estona o tenen suficient sentit de la responsabilitat? Podem dir-ho així o autonomia, ganes, implicació... si el teu equip adquireix una postura passiva pels projectes o eludint les situacions en les quals han de donar la cara, hauràs de replantejar-te el teu paper!

    El teu equip té ganes de créixer i continuar aprenent constantment? Si la teva cerca de talent ha trobat a vertaders inconformistes, aquesta pregunta hauria de tenir una resposta molt clara. UN SI!

    Està el meu equip compromès amb l'empresa i amb el projecte? Si els integrants collaboren activament, s'anticipen a cada situació o posseeixen un pensament crític... els resultats seran molt positius!

    I per últim, existeix un bon ambient laboral dins de l'equip? Si en el teu equip existeix una energia positiva entre els treballadors, ganes de treballar junts i un sentiment d'equip, fort, la part més complicada la tindràs coberta! De fet, un dels factors més importants a l'hora de cuidar de l'ambient laboral és, per descomptat, l'espai de treball! Una oficina costumitzada, amb un layout personalitzat que s'adapti a l'equip (i no al revés) és la millor manera de potenciar la seva comoditat i és una bona energia. Vens a visitar les nostres oficines a Barcelona o els nostres espais flexibles a Madrid?

    Esperem que, amb aquest post, tinguis una idea més clara (i uns quants apunts) sobre com crear equips de treball eficients i d'èxit. Ens veiem per les oficines!

    "Ajuntar-nos és el principi, romandre junts és el progrés, fer feina junts és l'èxit."

    Henry Ford

    L'autor

    María Abraín
    María Abraín

    Pot ser que la nostra Chief Financial Officer i responsable de RR. HH. sigui la persona amb millor vibra de tot Lexington? Per descomptat! Durant els seus quasi vint anys dedicats a Lexington, mai ha perdut aquesta rialla que ens encomana a totis entre números, previsions i processos de selecció. Anima qualsevol dilluns.

    Post publicado en:
    Guies
    Comparteix-ho

    Posa’t al dia de l’actualitat flex

    Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.