Lideratge

Com dirigir equips de treball a distància

07 May 2020

Les noves tecnologies i la globalització han donat lloc a nous models de treball més flexibles, com el treball a distància o el tele-treball. Modalitats que han arribat per a quedar-se, amb tot el que això implica.

Ets CEO i t’estàs plantejant instaurar a la teva empresa algun model de treball a distància, però no saps com dirigir equips de treball a distància? Llavors estàs al lloc adequat. Segueix llegint, per que a continuació et donem una sèrie de pautes útils que has de tenir en compte.

↠ Als equips de treball  la comunicació ha de fluir sempre, però encara més als que treballen a distància, ja que la comunicació no verbal es perd. Comunica’t amb els teus treballadors i fes que ells estiguin en comunicació contínua amb els seus companys. Eines com les videoconferències, les pissarres digitals o les sales de xat poden ajudar-te a mantenir una bona comunicació, de la manera més idònia en cada moment.

↠ Com a qualsevol treball, és important que els companys es coneguin entre si i socialitzin, més enllà de la seva relació laboral. Organitza al menys una reunió setmanal a la que, a més de posar en comú aspectes dels projectes que s’estan duent a terme, es parli d’altres temes més personals de cadascun. Això ajudarà a construir una relació de confiança entre els propis membres de l’equip, la qual cosa farà que el seu treball sigui més eficient.

↠ Si vols mantenir als treballadors concentrats i que no es dispersin quan realitzin tasques, estableix objectius a complir, i adjudica sempre dates de finalització. Així mantindran la vista a allò que han de fer i seran més efectius i productius.  

Usa Eines de gestió de projectes, ja que ajudaran a que els teus treballadors s’organitzin eficaçment i també et permetrà gestionar quines tasques està fent cada treballador, en quin moment, quin temps utilitzen per a fer cadascuna i el seu nivell de productivitat. Així, podràs optimitzar plenament els recursos, identificar als líders d’equip i sincronitzar amb les eines de facturació, allò que et farà estalviar despeses innecessàries. Zoho Projects, TeamBox o Basecamp són només algunes de les desenes d’eines de gestió de projectes que pots utilitzar avui al teu dia a dia.

↠ El fet de no tenir un cap físicament controlant el treball, pot fer que en algunes ocasions els treballadors es despistin i baixin el ritme de treball. Així que escull bé a la persona que contractes. Sigues molt minuciós i prepara’t a consciencia el procés de selecció. Així aconseguiràs un bon filtre per a quedar-te només amb els millors.  

El treball a distància pot aportar-te diferents beneficis, com estalviar despeses, tenir una millor conciliació i la possibilitat d’escollir als millors professionals, allà on estiguin. Per això Lexington posa al teu abast el servei d’ oficina virtual, que t’ofereix totes les avantatges de tenir una oficina sense tenir les despeses derivades d’ ella, i tot amb la millor imatge i sota una ubicació Premium.

“No es una tasca fàcil dirigir a homes; empaitar-los, en canvi, és molt senzill”

Rabindranath Tagore

Post publicado en:
Lideratge
Comparteix-ho

Posa’t al dia de l’actualitat flex

Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.