Lideratge

Com fer una bona enquesta de satisfacció al client?

María Elipe

María Elipe

02 de nov. 2018

L'opinió dels clients és la informació més valuosa que un empresari o emprenedor busca conèixer amb l'objectiu de millorar tots els aspectes que es puguin donar en una empresa startup. Per això, la millor manera d'arribar a aquesta informació realitzen una bona enquesta de satisfacció al client.Així doncs, atent perquè en aquest port et farem descobrir els passos que hauràs de tenir en compte per saber com fer una bona enquesta de satisfacció al client, pren nota!

Conèixer de primera mà l'opinió dels clients és clau per l'èxit de qualsevol empresa

➡ 5 passos per fer una bona enquesta de satisfacció del client.

Són varis els punts als quals hem de parar atenció abans de realitzar una bona enquesta de satisfacció, i entre els quals destaquem aquests cinc:

1. Quins objectius persegueixes?

Defineix quins són els objectius que persegueixes amb l'enquesta de satisfacció. Està clar que voldràs conèixer l'opinió del client, elabora les preguntes buscant més enllà. És a dir, tracta d'obtenir respostes a: la seva satisfacció amb el servei o producte, a com és la seva relació amb l'empresa, si existeix algun problema a l'hora d'adquirir el producte o servei, etc.

2. Aconsegueix una mostra representativa i de qualitat:

Defineix correctament el target de l'acció i segmenta la base de dades. Per això, analitzarem quines dades disposem dels nostres clients, per definir amb exactitud el perfil seleccionat.Tanmateix, tracta de fer-te amb una bona mostra (representació significativa de les característiques d'una població) amb l'objectiu d'aconseguir majors i millors resultats.

3. Defineix els tipus de qüestions:

Defineix perfectament com voldràs mesurar els resultats. En aquest sentit, has de saber que existeixen diferents mesures per avaluar les qüestions, entre les quals destaquem aquestes:

  • De valoració: per exemple, es pot avaluar l'accés a un producte o servei puntuant des d'1 com "molt accessible! Fins a 5 "molt inaccessible"
  • D'expectatives: El que el client espera del servei, ell ha d'indicar on està el nivell ideal, esperat o inacceptable.
  • D'importància: Determinen la rellevància de determinats aspectes pel client (demanar que classifiqui els conceptes per ordre d'importància.)

4. Canals, timing i pressupost:

És clau que investiguis a través de quin canal has de fer arribar els teus clients les enquestes de satisfacció per ser la més ràpida i efectiu, A més a més, defineix el temps que durarà aquesta acció per dotar-la d'una temporalitat i el pressupost optimitzat que destinaràs per la realització d'aquesta acció.

5. Preparació del qüestionari:

Una vegada ja tinguem tot l'anterior en compte i perfectament definit, és moment de posar-nos a elaborar el qüestionari, pel qual haurem d'especificar una estructura i ordre de presentació. Nosaltres proposem el següent:

  • Preguntes introductòries per "trencar el gel"
  • Preguntes sobre competidors.
  • Preguntes obertes sobre els productes i/o serveis.
  • Preguntes tancades (d'importància).
  • Preguntes tancades (de valoració i expectatives).
  • Preguntes obertes (proposta de millora)

Per últim, has de saber que l'elaboració periòdica d'enquestes de satisfacció és una de les accions més efectives per fidelitzar el client. Així que, treballa aquest aspecte de forma recurrent i manté el focus en la satisfacció total d'ells, els clients.

"El teu client més insatisfet és la teva millor font d'aprenentatge"

 Bill Gates

Escrit per

María Elipe
María Elipe

La nostra Corporate Account Manager porta més de deu anys ajudant dia rere dia als nostres clients a arribar a les seves metes, a complir els seus objectius i a superar les seves expectatives. Com? Amb una estratègia personalitzada de workplace i oficines 100% a mida. El toc de María és únic, com ho és ella! Apassionada de les sèries, la literatura i enamorada dels seus discs de vinil.

Post publicado en:
Lideratge
Comparteix-ho

Posa’t al dia de l’actualitat flex

Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.