Com fer branding

Com fer un Elevator Pitch: presenta el teu negoci en menys de 5 minuts

15 Nov 2018

Índex de continguts

    Com fer un elevator pitch és una de les primeres qüestions que es planteja un empresari o emprenedor quan té a presentar el seu projecte o idea de negoci davant a potencials clientes o davant un públic exigent i coneixedor del món de l'emprenedoria com poden ser els business angels. Així doncs, per aconseguir que un pitch capti l'atenció de tots ells i vulguin apostar i invertir en aquest projecte, és clau seguir les pautes que et donarem en aquest post.

    En un Elevator Pitch has de ser capaç de condensar el millor del teu projecte per persuadir i enamorar als assistents

    Qué es un Elevator Pitch?

    Un Elevator Pitch és un discurs de presentació de tu mateix i del teu negoci que té com a objectiu de despertar la curiositat dels interlocutors (un inversor, un potencial client, un soci, un col·laborador, etc.) i aconseguir transmetre una idea clara i el suficient interès com per qui vulgui apostar per ell.

    ✔ 4 claus per saber com fer un Elevator Pitch de 10:

    Click To Tweet

    Suscitar l'interès dels assistents en voler saber més sobre el teu projecte i marcar la diferència amb la resta dels participants han de ser els teus principals objectius. A l'hora de preparar-lo, és clau que segueixis aquestes pautes:

    #1 ⇢ Clar, concís i directe

    Realment aquestes tres paraules són determinants en l'èxit d'un pitch, i és que aquest es caracteritza per transmetre la idea del teu negoci de forma clara, concisa i directe. Utilitzar pura xerrameca, només et portarà a aconseguir un missatge més confús, difícil d'entendre i inclús poc seriós. Així que, focalitza el que vulguis transmetre i centrat en l'emissor que t'escolta, Ha de quedar impressionat!

    #2 ⇢ Els teus gestos parlen de tu

    Adopta un llenguatge corporal adequat, ja que l'atenció dels assistents estarà centrada a tu i en els teus gestos que, encara que no s'escoltin, sí que es percep i parlen per si sols. Fes clic aquí i descobreix quins són els elements clau de la comunicació no verbal.

    #3 ⇢ Aprèn a vendre't

    És imprescindible que tinguis present en totes i cada una de les teves paraules i gestos, que el que realment pretens és vendre la teva idea de negoci i generar en els clients potencials, inversors, socis... l'interès necessari per formar part del teu projecte i apostar per ell. Tu ets la persona responsable de suscitar una necessitat d'ells i captar la seva atenció en pocs minuts, ets per tant, l'encarregat de saber vendre la teva idea de negoci.

    #4 ⇢ Ha de ser sugerent i emotiu

    Per últim, el discurs ha de generar no només interès en l'emissor, sinó també suscitar més reaccions de caràcter emotiu, I és que un bon Elevator Pitch ha de ser suggerent i convidar a la persona que ho escolta a voler conèixer més sobre el seu projecte.

    Click To Tweet

    I... Quina és l'estructura idònia de l'Elevator Pitch?L'estructura del Elevator Pitch ha de ser clara i no donar a lloc a dubtes ni improvisacions, recorda que tens escassos minuts per presentar el teu projecte.Des de Lexington, et recomanem la següent estructura per un Elevator Pitch perfecte:

    • Problema: comença detectant quin es el problema que te el mercat.
    • Solució: una vegada presentat el problema, exposa la solució, la teva idea!
    • Mercat: presenta quins seran els teus competidors i quina mida té el mercat al qual vols entrar. Els inversors, clients, socis... Necessites saber si estàs obrint un nínxol en el mercat si el teu projecte és escalable.
    • Model de negoci: És important que mesuris la rendibilitat del teu negoci o estableixis provisions a curt i mitjà termini.
    • Equip: Trasllada als oients la grandesa de l'equip humà que envolta l'idea. A vegades, pot ser més determinat qui estarà darrere de la idea que la idea en si mateixa.
    • Call to action: Utilitza els 10 últims segons per deixar impactat al teu client amb una frase a mode de claim.

    "Sempre dóna més del quel esperen de tu"

     Larry Page

    Post publicado en:
    Com fer branding
    Comparteix-ho

    Posa’t al dia de l’actualitat flex

    Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.