17 d'ag. 2017
El traspàs d'un negoci és un acord comercial en el qual es cedeix el contracte d'arrendament d'un local o un negoci. En aquest procés de traspàs se sol incloure el mobiliari o productes (béns tangibles), així com el valor afegit de la marca o clientela (béns intangibles).
En aquest post, t'expliquem el que s'ha de tenir en compte per realitzar un traspàs de negocis... Comencem!
Per una part, si ets l'amo, has de parar atenció als següents punts:Valora el teu negoci i pensa un preu mínim i un màxim per poder acceptar les ofertes dins d'aquests marges. La quantitat haurà de ser coherent amb la capacitat de generar beneficis.
I no només amb el típic cartell de "es traspassa" a la porta del local. Si vols que el traspàs es faci realitat, publica la teva oferta en portals i pàgines web especialitzades
Si vols realitzar el traspàs, tingues a mà tota la informació rellevant respecte als despeses i els ingressos del negoci
Elabora un dossier en el qual es recullin característiques del negoci tals com facturació. Impostos, comptabilitat, llicències o costos.
És molt important tenir un advocat o un assessor jurídic per no deixar caps per lligar i tenir molt en compte tots els tipus d'impostos que estàs obligat a assumir.
Per altra banda, si ets emprenedor i busques iniciar-te a la vida empresarial amb un traspàs, hauràs de tenir en compte els següents "tips":
Acudeix al negoci que t'interessa i converteix-te en un client mes. D'aquesta manera, podràs conèixer, de primera mà, si el negoci funciona, valorant la ubicació i sabent quin és el "modus operandi" dels teus futurs clients.
Parla amb l'amo del negoci i mostra-li el teu interès en el traspàs. Assegurat que el negoci funciona bè i el perquè del seu traspàs.
Pensa molt bé, els diners que vols invertir i la rendibilitat del negoci
Informat sobre els aspectes legals i les restriccions que poden existir (Sobretot a l'hora de fer les obres o canvis).
Tingues clar el que vols invertir i els beneficis que desitges obtenir. Per a això, fes un estudi de mercat i analitza pros i contres del traspàs. El negoci ha de ser rendible per a tu.
Si finalment et decideixes a acceptar un traspàs, negocia amb l'amo per arribar a la quantitat que més us convingui als dos. Sigues realista i, si és necessari, busca un assessor extern que valori el negoci de forma objectiva.
Si finalment “habemus traspàs”, és essencial cuidar als clients per mantenir-los i, a partir d'aquí, anar introduint les teves noves idees, però sempre respectant l'essència.
Una vegada el traspàs es fa efectiu i el contracte està signat, és interessant que com a antic propietari li tiris una mà al nou responsable i que tots dos coincidiu en el negoci un parell de setmanes perquè el canvi no sigui tan radical.
“Tregui-li profit al que vostè sap. Aquí està la riquesa”
Warren Buffet
Posa’t al dia de l’actualitat flex
Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.
Contacta amb nosaltres
Sol·licitar informació
Solicitar información free pass
Sol·licitar pressupost
Visita els nostres espais
Trabaja con nosotros
Contacta amb nosaltres
Treballa en un espai flexible.
Optimitza costos amb respecte a una oficina convencional
Estimació de despeses en comparació amb un lloguer convencional
0 persones Oficina per
Selecciona
5 persones
10 persones
15 persones
25 persones
Tria un nombre de persones i et mostrarem les despeses incloses en el lloguer de les nostres oficines flexibles.
Oficina convencional
Despeses operatives i de subministres:
€/mes
+ despeses d'obertura
Oficina flexible
Despeses operatives i de subministres:
Inclosos
Sense despeses d'obertura
Inclòs a la factura mensual
517,01 €/persona
0€
2.264,24 €/persona
0€
523,69 €/persona
0€
Fiança aval
6 mesos
Dipòsit
2 mesos
Des de
12 mesos
Des de
1 mes
2-6 mesos
2 mesos
Demana pressupost