Tendències de Negocis

El fracàs com a nova estratègia d’aprenentatge: les FuckUp Nights

26 de febr. 2015

La frustració i les decepcions poden portar a empresaris i emprenedors a desistir dels seus objectius desprès de provar el fracàs. Potser que et trobis en aquesta situació ara mateix, però et calmarà saber que no estàs sol.

La realitat és que la majoria de milionaris i empresaris d’èxit han tingut algun alt i baix a les seves carreres abans d’aconseguir els seus triomfs. Aquest fet ens ha re recordar de que, per a triomfar no és necessari arribar abans que ningú sinó que, la clau és no desistir mai davant l’adversitat.

Una bona mostra d’això són els casos d’alguns dels emprenedor més coneguts de tots els temps, que han servit d’inspiració a empresaris i professionals de tot el món sencer: des de Walt Disney, que es va arruïnar; tot passant pels Beatles, que van ser rebutjats a vàries discogràfiques; a Henry Ford que va haver de tancar la seva primera empresa perquè els seus vehicles eren considerats massa cars i de baixa qualitat, la qual cosa va encoratjar a Ford per a seguir millorant el seu sistema productiu.

Ens podem fixar en casos més recents, resulten destacables casos com el de la creadora de la cadena britànica de botigues de cosmètica The Body Shop, Anita Roddick, que va haver de lidiar amb la oposició de varies funeràries properes al nom de l’establiment. També és digne d’anomenar l’exitós cas de les franquícies Kentucky Fried Chicken, desprès de que el seu creador, Harland David Sanders, es veiés avocat a la ruïna pels deutes acumulats al seu restaurant durant 20 anys de treball.

Però sense cap dubte, l’experiència de Steve Jobs i la seva relació d’ amor i odi amb Apple, és la que més vocacions està despertant últimament. El cofundador de la coneguda marca de la poma va ser despatxat de l’empresa al 1985, però desprès del desenvolupament de la plataforma per a educadors NeXT, Jobs va ser readmès a la companyia, donant com a resultat algunes de les creacions més emblemàtiques de l’empresa com iPods i iPads.

Encara que, no resulta gens agradable naufragar i són molt poques les persones capaces d’assumir-ho obertament, no són tants els casos d’empreses que van fer fallida o iniciatives que no van arribar a enlloc que, lluny de seguir considerant el fracàs com a tabú, a països com els Estats Units, s’opina que quants més fracassos hagi patit una persona, més possibilitats d’èxit tindrà, ja que demostra una capacitat per a recuperar-se i aprendre davant els seus propis errors.

Aquesta creença ha donat com a resultat iniciatives tan enginyoses com els Fuck Up Nights, que han començat a transformar aquestes amargues experiències en un argument motivacional. Els Fuck Up Nights són esdeveniments mensuals en el que els empresaris i emprenedors es reuneixen per a compartir de manera informal i amb molt humor les seves experiències més desastroses, explicant en què es van equivocar i com creuen que haurien d’haver actuat. Una nova manera de compartir aprenentatges que pot ser molt útil a persones que estan passant per la mateixa situació. L’iniciativa està tenint una excel·lent acollida a tot el món i a Espanya també ha començat a celebrar-se a ciutats com Madrid, Valencia i Badajoz.

“L’èxit ha de consistir en anar de fracàs en fracàs sense desesperar-se”

Winston Churchill

Post publicado en:
Tendències de Negocis
Comparteix-ho

Posa’t al dia de l’actualitat flex

Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.