Com emprendre un negoci

El valor d’una bona assessoria fiscal que recolzi el teu negoci

María Abraín

María Abraín

11 de juny 2015

Posar en marxa no és tasca fàcil però, si a més de trobar clients i treure endavant el teu treball, has de gestionar les factures, els impostos trimestrals i anuals, presentar la declaració de la renta... la cosa es complica bastant. I més encara si tenim en compte els constants canvis legislatius i fiscals.

És per això que, l’immensa majoria d’experts del món dels negocis i finances, així com els emprenedors d’èxit, recomanen delegar aquesta tasca en assessors professionals, capaços de mantenir-se al dia i desxifrar les normatives i requeriments en matèria fiscal, contable i laboral que afecta a la teva activitat.

Has de tenir en compte que, conèixer el marc legal en el que s’enquadra la teva empresa dependrà en gran mesura de les contínues modificacions legislatives, la disparitat de criteris a l’hora d’interpretar algunes lleis per part d’Hisenda i els tribunals a causa de la seva ambigüitat, a més de les reformes fiscals, que es succeeixen a cada procés electoral i canvi de govern. Una correcta gestió de les teves finances i impostos t’evitarà despeses addicionals per sancions i pot ajudar-te a minimitzar la despesa del teu negoci amb una eficaç gestió de la comptabilitat o una bona planificació fiscal.

D’aquí que l’opció més fiable i segura sigui confiar en el saber fer de professionals experts en matèria. Si encara no comptes amb els serveis d’un assessor fiscal o estàs pensant en canviar de gestor, has de tenir en compte varies qüestions a l’hora d’acollir el més apropiat pel teu negoci:

  • Els diners són importants, però l’experiència encara ho és més. Confiar en qualsevol gestor pot resultar contraproduent així que, el millor és contractar els serveis d’expert economistes o advocats coneixedors de les qüestions legals i fiscals que pertoquen a la teva activitat.
  • Busca, compara i contractar al millor. Demana diversos pressupostos, però no et cenyeixis a ells, fixa’t en la trajectòria de l’assessoria i, en la mesura del possible, demana referències sobre la seva gestió a altres autònoms i pymes.
  •  La facilitat de contacte és un altre punt important. Has de poder comunicar-te amb el teu gestor personalment, però també per telèfon o email, per a qüestions puntuals o rutinàries.
  • El valor afegit marca la diferència, així que si la millor opció serà contractar a un assessor que et mantigui informat i t’expliqui tot, fins i tot quan no s’ho hagis sol·licitat, i que a més t’aconselli i t’orienti per a millorar els resultats del teu negoci.  

“Persones interdepenents convinen els seus propis esforços amb els esforços d’altres per aconseguir els seus majors èxits”.

Stephen Covey.

Escrit per

María Abraín
María Abraín

Pot ser que la nostra Chief Financial Officer i responsable de RR. HH. sigui la persona amb millor vibra de tot Lexington? Per descomptat! Durant els seus quasi vint anys dedicats a Lexington, mai ha perdut aquesta rialla que ens encomana a totis entre números, previsions i processos de selecció. Anima qualsevol dilluns.

Post publicado en:
Com emprendre un negoci
Comparteix-ho

Posa’t al dia de l’actualitat flex

Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.