Referents del Sector

Els 6 tipus d’empresaris més comuns: Amb quin et sents identificat

26 Apr 2018

Índex de continguts

    Si ets empresari, sabràs que es tracta d'una professió que sempre ha anat lligada a una sèrie de clixés, i en moltes ocasions relacionades en conceptes més aviat negatius com: seriositat o poca accessibilitat. Afortunadament aquesta percepció està canviant i aquí us presentem una classificació de tipus d'empresaris de les organitzacions que així ho demostren.

    "Les teves qualitats i la teva forma de veure els negocis són els que et diferencien com empresari"

    Els diferents tipus d'empresaris s'han de classificar en funció de les seves característiques i les seves obligacions dins de l'organització. I és que cada perfil té uns trets i una forma de veure els negocis, diferent. Malgrat les seves diferències, tots els tipus d'empresaris tenen objectius comuns: liderar el mercat i convertir-se en empresari d'èxit.

    A continuació, et revelem els tipus d'empresaris que existeixen en el món dels negocis. I tu, t'atreveixes a descobrir quin és el que més t'identifica?

    Click To Tweet

    6 TIPUS D’EMPRESARIS:

    EL CREATIU

    Aquest perfil considera que el client és la figura més important per a l'empresa, per tant, totes les seves decisions de negoci giren entorn d'ell. Escolta les seves necessitats i millora els seus productes en funció a aquestes perquè, d'alguna manera, se sentí part de l'empresa. Es tracta d'una persona observadora, conscient de les noves tendències que van sorgint en el mercat a l'hora d'oferir els seus productes i busca guanyar-se una reputació positiva.

    EL MANAIRE

    El manaire és aquell empresari que, tot compartint negoci amb altres socis, actua de forma autònoma a l'hora de prendre decisions, ja que no té en compte l'opinió de la resta d'integrants de l'empresa. Es caracteritza per portar la veu cantant davant qualsevol situació operativa que ho requereixi.

    EL COMPANY

    Aquest tipus d'empresari també comparteix negoci amb altres socis, encara que en aquest cas, considera que la feina en grup és sinònim d'eficàcia. Per això actua com un membre més de l'empresa i té en compte l'opinió de la resta de l'equip a l'hora de prendre qualsevol decisió que afecti l'organització. En situacions de crisi, aposta per la resolució conjunta dels problemes, doncs considera que aquest tipus d'accions enforteixen el vincle, empleat-empresa i fomenta el sentiment de pertinència.

    EL TECONLÒGIC

    Aquesta tipologia d'empresari es caracteritza per estar a l'última en la tecnologia, sobretot l'apassiona aquella relacionada amb la informàtica i l'electrònica. Destaca per la seva destresa en el maneig de la tecnologia mes que per la seva labor executiva. Per això, guia el seu negoci cap a la innovació, comptant amb els millors equips tècnics a la seva empresa.

    L’ORGANITZADOR

    L'Organitzador es caracteritza principalment per tenir una ment analítica. Comença a poc a poc, primer pel seu compte i posteriorment es va expandint a empreses majors. Té un gran sentit de l'organització, cada pas que es dóna a la seva empresa ha d'estar prèviament planificat i no deixar espai a la improvisació. Entre altres aptituds, sap construir bons equips de feina, ja que reconeix i explota el millor de cada integrant perquè sigui el més productiu possible.

    EL COMPROMÈS

    El compromès viu per i per la seva empresa. Està totalment bolcat en el seu negoci, disposat a fer tot el que està en la seva mà pel bon funcionament. Es caracteritza per adoptar una visió holística sobre els processos que afecten l'evolució de l'organització, ja que considera que tots els departaments han d'estar compromisos a remar cap a una mateixa direcció i així evitar qualsevol desvio que li impedeixi arribar als objectius.

    Una vegada has conegut els diferents tipus d'empresaris que existeixen, és possible que t'hagis sentit identificat amb diversos perfils. I és que, la figura de l'empresari és molt amplia, ja que abraça múltiples varietats, cap millor que l'altre. Per tant, no hem de limitar el concepte a unes simples característiques, ja que s'ometen aspectes claus per la diferenciació entre perfils.

    '' Mai és massa tard per ser el que podries haver estat.”

    George Eliot

    Post publicado en:
    Referents del Sector
    Comparteix-ho

    Posa’t al dia de l’actualitat flex

    Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.