El rol clau del coach empresarial en l'èxit organitzacional
S´ha escoltat parlar molt sobre el coaching com a tècnica motivacional i com a font d´inspiració per al món dels negocis. Però, poc s´ha comentat sobre quin és exactament el rol que té la figura del coach empresarial per motivar als treballadors, grups de treball i empreses senceres.
Coaching empresarial: una eina clau per motivar als treballadors
A continuació, aclarim els teus dubtes i fem una radiografia del coach empresarial i les seves funcions principals, aquí va!
Qui es el coach empresarial?
El coach empresarial és la persona encarregada de motivar a aquells empleats que estan immersos en una intensa rutina de feina que els hi pot arribar a afectar a l´hora d´aconseguir els seus objectius laborals.
Així doncs, per millorar el seu rendiment, aquest professional de la motivació treballa directament a l’organització i a l’estructura de l’empresa de la mà dels seus propis treballadors: ha de tenir empatia, ser capaç de comprendre els diferents punts de vista, construir confiança amb els empleats, així com ser clar, concís i pacient.
Entre les tècniques que utilitza el coach empresarial trobem: l´escolta constant i activa, exposicions grupals, brainstormings o pluja d´idees, jocs de qualitats, línia de vida (representació gràfica d´aquell que ha marcat la vida d´un treballador) o Feedback 360º (tots els membres de la organització reben feedback dels seus companys, després d’haver emplenat un qüestionari), entre d´altres. Amb això, el coach empresarial tracta de capacitar-los per a que s´impliquin i es comprometin laboralment per aconseguir una millor gestió dels conflictes interns.
Funcions del coach empresarial:
El coach empresarial treballa colze a colze amb els treballadors de les empreses per evitar que la manca de motivació afecti directament a la productivitat. I d´entre les seves funcions principals, destaquem les següents:
- Millorar les tècniques interpersonals de comunicació dels treballadors.
- Fomentar la motivació dels treballadors desmotivats.
- Incrementar la seva productivitat.
- Oferir eines per resoldre conflictes.
- Aconseguir una major implicació en el treball.
Com triar un bon coach empresarial?
Triar el coach empresarial adequat és un pas clau per garantir l'èxit de qualsevol programa de coaching empresarial. A continuació, et presentem alguns factors clau a tenir en compte:
Certificacions i formació professional
Assegura't que el coach tingui certificacions reconegudes en coaching empresarial o coaching motivacional per a empreses, com les atorgades per la International Coaching Federation (ICF) o altres entitats acreditades.
Experiència i especialització
És fonamental que el coach tingui experiència pràctica treballant amb empreses de sectors similars al teu. Si busques un coach laboral a Madrid, investiga la seva trajectòria amb empreses locals o internacionals.
Reputació i referències
Investiga la reputació del coach empresarial mitjançant referències, testimonis de clients o casos d'èxit. Una bona recomanació pot ser un gran indicador.
Estil de treball i compatibilitat
Cada coach té un estil únic, i és important que aquest sigui compatible amb la cultura organitzacional de la teva empresa. Un coach que entengui per a què es fa servir el coaching en l'àmbit empresarial i pugui adaptar el seu enfocament a les teves necessitats serà més efectiu.
Enfocament personalitzat
Un bon coach no utilitza una fórmula genèrica, sinó que adapta les eines i estratègies als objectius específics de la teva empresa. Assegura't que ofereixi un pla de treball clar i personalitzat.
Habilitats interpersonals
Entre les característiques del coaching empresarial més importants hi ha les habilitats de comunicació, empatia i la capacitat de crear confiança.
Claredat en els objectius i resultats
El coach ha de treballar amb tu per definir objectius clars i mesurables, i establir un sistema de seguiment que permeti avaluar l'impacte del programa de coaching.
Triar un bon coach empresarial és una inversió en el desenvolupament de la teva organització i el teu equip. Toma’t el temps necessari per avaluar els candidats i assegurar-te que el seu perfil de coach s’alineï amb els valors i les necessitats de la teva empresa. A més, considera la possibilitat de realitzar les sessions en entorns de treball col·laboratius, com els espais de coworking Lexington a Madrid i Barcelona, on podràs dur a terme cursos de coaching o entrevistes en un ambient dinàmic que fomenti la creativitat i el creixement professional.
“Si l’oportunitat no truca, construeix una altra porta”
Milton Berle