Diccionari dels Negocis

Machine learning per empreses: què és i com funciona?

19 Sep 2019

Les noves tecnologies ens empenyen a una nova realitat on la intel·ligència Artificial i el Big Data suposen un avanç aplicable a diferents àmbits, com també ofereixen noves eines que potenciaran i faran més eficients i exactes problemes que fins ara per la ment humana són inabastables. Endinsar-nos en aquest punt, trobem un concepte que ja viu en el nostre present i que veurem en profunditat: que és el machine learning i quinaés la seva aplicació en una empresa.

Què és el machine learning i com pot ajudar a la teva empresa.

El machine learning és una pràctica que utilitza algoritmes programats prèviament per assolir dades i poder fer prediccions sobre ells. És a dir, un algoritme que llegeix dades i aprèn d'ells, arribant a ser més precís que una ment humana.

El machine learning és un algoritme capaç de torbar similituds entre un milió de dades

Per posar un exemple, una empresa de subscripció a sèries i pel·lícules recull dades de forma recurrent sobre els seus clients. Entre aquestes dades es troben patrons i similituds dels clients, les quals poden ser utilitzats per evitar que un client es doni de baixa de la pàgina. Com? Per exemple, si aquest usuari fa temps que no entra a la pàgina a veure pel·lícules o series, pot ser que en un període breu acabi donant-se de baixa del servei. Això està detectat per aquest algoritme, que podria informar el departament corresponent per enviar-li al subscriptor alguna oferta o informació sobre un servei nou que li pugui interessar. Ja que coneix els seus gustos a la plataforma, i evitar perdre un client.Per això, aplicar les noves tecnologies a la teva empresa t'assegura estar per davant de moltes altres coses i tenir una visió molt més amplia del teu negoci.

Click To Tweet

Des dels inicis de la intel·ligència Artificial, els algoritmes que es treballen han anat millorant, sent cada vegada més precisos i podent navegar entre un sens fi de dades i variables. La intel·ligència artificial és el concepte més ampli, i el que engloba el machine learning ,dins d'aquest últim, existeixen diferents tècniques, així com aplicacions en l'àmbit empresarial (una d'elles ja explicada per comprendre millor el concepte).Algunes de les aplicacions del machine learning a la teva empresa poden ser:

  • Predicció de tendències: a través dels hàbits dels clients es pot preveure quin producte       tindrà més venda en un mercat.
  • Cerca de solucions: com és un algoritme basat en l'estudi de casos, també capaç de trobar les solucions més optimes.
  • Reducció de costos: al mínim temps que estudia les dades i obté solucions eficients, el machine learning pot estalviar-se capital humà a una empresa. Per exemple, està sent ja usat per empreses relacionades amb els Recursos Humans, ja que a través d'ella és possible accedir a grans bases de dades i detectar el millor perfil per un lloc laboral.
  • Segmentacions d'audiències: dirigeix-te al teu públic objectiu, a la teva empresa és molt més eficaç amb el machine learning, ja que genera patrons de comportament que pots usar per crear campanyes segmentades i especifiques per a diferents clients. També, la GEO localització per empreses és una eina molt útil per les segmentacions d'audiències, doncs et permet arribar al públic local, en el cas que aquest sigui el teu target principal.

Sens dubte, l'aplicació del machine learning a una empresa comença aquí, però a mesura que sorgeixen noves formes de fer encara més precís aquesta anàlisi, seran capaços de donar millors solucions: vehicles intel·ligents, prediccions mèdiques, optimitzacions en les cerques o inclús bloquejar les falses notícies a la xarxa. Són algunes que ja estan treballant avui en dia. Amb tot això, és important, estar en continuo contacte amb aquest futur, ja que cada vegada està més a prop del present.

Qualsevol cosa que s'observa i es mesura, millora.

Bob Parsons

Post publicado en:
Diccionari dels Negocis
Comparteix-ho

Posa’t al dia de l’actualitat flex

Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.