Índex de continguts
David Vega
28 d'oct. 2021
Índex de continguts
La satisfacció del client i la productivitat són dos factors més que decisius a l'hora de mesurar l'èxit d'un projecte empresarial, Oi? Amb el fi de millorar les dades d'ambdós, moltes empreses optaren per gestionar els seus processos seguint la metodologia Lean Management i... tot un encert! En aquest post volem explicar-te que és la metodologia Lean Management i perquè hauries d'aplicar-la a la teva empresa.
La metodologia Lean busca crear un model de gestió eficient i una millora continua, optimitzant processos empresarials i eliminant el que diem "desaprofitament". Vols saber alguna cosa més?
La metodologia Lean busca crear un model de gestió eficient i una millora continua, optimitzant processos empresarials.
Igual que el mètode Kanban, del que ja us hem parlat en el blog, la metodologia Lean té el seu origen al Japó; concretament prové del model de negoci empleat a la fàbrica automobilística Toyota. Kiichiro Toyoda va ser qui va desenvolupar aquest pensament amb la fi que" màquines, instal·lacions i persones treballin junts per afegir valor sense generar desaprofitament".
Toyota va promoure un sistema de millora de la cadena de producció basat a reduir al màxim els costs i augmentar la productivitat, eliminant del procés tot allò que no aporti valor al producte final.
Vols saber més sobre el programa desenvolupat a Toyota per posar en marxa el Lean Manufacturing? Fes click aquí per llegir tot sobre l'estratègia de la 5S: Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu i Shitsuke. Tot un descobriment!
Espera, tens pressa? 🤔⏬ Descarrega't la infografia sobre Lean Management per tenir tota la informació en els teus dispositius i sempre a mà. Objectius, passos a seguir, beneficis... De tot!
La implementació del mètode Lean requereix, abans de res, un canvi de mentalitat per maximitzar el valor que arriba al client. Aquesta filosofia es basa en un canvi en la manera de percebre, elaborar i llançar nous productes o serveis al mercat a través d'estratègies de millora basades en la sostenibilitat dels recursos.
Aquesta metodologia japonesa té 5 principis bàsics:
Per aconseguir-ho solen seguir-se aquestes 3 línies d'actuació:
L'objectiu principal de la metodologia Lean Management és millorar els processos organitzatius de l'empresa utilitzant menys recursos i de manera més eficient, eliminant totes les activitats que no generen valor afegit pel client.
En realitat, no existeix un únic patró d'implementació de la metodologia Lean Management, sinó que aquest s'ajusta a cada cas concret, per això no és un procés estàtic i tancat.
Alguns dels aspectes extres que si o si han de tenir-se en compte si vols implementar el mètode Lean a la teva empresa són els següents:La implementació del mètode Lean Management no és tancada ni estricte, s'adapta a cada model de negoci o projecte de manera natural i equilibrada.
No oblidis que la implementació d'aquesta metodologia ha de fer-se de manera seqüencial, progressiva i equilibrada.
Potser t'interessa
Potser t'interessa
Que és l’Agile Management i quina metodologia utilitzar per la teva empresa
Potser t'interessa
Potser t'interessa
Què és el sistema Kanban i cóm aplicar-ho en la teva empresa
Cristina Seriñá
Potser t'interessa
Potser t'interessa
Quina metodologia de gestió de projectes utilitzar?
Cristina Seriñá
Una vegada analitzat el que és la metodologia Lean i com aplicar-la en una empresa, és molt important preparar el terreny perquè la seva implementació sigui el més orgànic possible.
Un dels factors més rellevants a tenir en compte a l'hora de fer el pas cap a aquest nou model de treball és, sense dubte i com en moltes ocasions, la flexibilitat. La fórmula de gestió tancada i el concepte d'oficina convencional ja no funcionen si el que busquem és productivitat i eficiència en els processos, i això es tradueix d'igual manera en els espais de treball i la seva capacitat d'adaptar-se als canvis.
La flexibilitat en tots els aspectes, inclòs l'espai de treball, és un factor decisiu per l'èxit del mètode Lean a la teva empresa.
El model d'espai de treball flex de Lexington ajudarà a la teva companyia a explicar el que necessita quan ho necessiti, estalviant en costs i eviten despeses innecessàries, metres quadrats desaprofitats o rigidesa en les condicions de contractació variables que també es consideren "desaprofitaments" per a la filosofia Lean. Una oficina híbrida, amb capacitat per rotat els teus equips, o el lloguer d'espais de treball per dies o mesos, són solucions que et permetran flexibilitzar els processos que ho necessitin, reunir al teu equip per avaluar els avanços i comptar amb una ubicació Prèmium i accessible per a reunions amb clients o proveïdors. Tingues molt en compte el seu feedback!
En definitiva, la metodologia Lean Management és un dels mètodes empresarials de gestió àgil que busca millorar processos i contribuir a una major competitivitat de les empreses. Si busques que la teva companyia faci el pas cap a la seva màxima productivitat i eficiència, comença ja per canviar el teu mètode de gestió al Lean, el teu espai d'oficina al flex i els teus "desaprofitaments" en “encerts”.
"Abans de dir que no pots fer alguna cosa, intenta-ho."
Kiichiro Toyoda
Escrit per
The one and only CEO de Lexington, David és l'essència del nostre #RebelDNA, i és que ho porta a la sang! Probablement, una de les persones que més en sap sobre espais flexibles i sobre com fer que les oficines es converteixin en el best match del talent. És el líder dels plans improvisats amb l'equip i el culpable d'haver format aquesta gran família que som a Lexington. El millor? El millor!
Articles relacionats
Posa’t al dia de l’actualitat flex
Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.
Contacta amb nosaltres
Sol·licitar informació
Solicitar información free pass
Sol·licitar pressupost
Visita els nostres espais
Trabaja con nosotros
Contacta amb nosaltres
Treballa en un espai flexible.
Optimitza costos amb respecte a una oficina convencional
Estimació de despeses en comparació amb un lloguer convencional
0 persones Oficina per
Selecciona
5 persones
10 persones
15 persones
25 persones
Tria un nombre de persones i et mostrarem les despeses incloses en el lloguer de les nostres oficines flexibles.
Oficina convencional
Despeses operatives i de subministres:
€/mes
+ despeses d'obertura
Oficina flexible
Despeses operatives i de subministres:
Inclosos
Sense despeses d'obertura
Inclòs a la factura mensual
517,01 €/persona
0€
2.264,24 €/persona
0€
523,69 €/persona
0€
Fiança aval
6 mesos
Dipòsit
2 mesos
Des de
12 mesos
Des de
1 mes
2-6 mesos
2 mesos
Demana pressupost