Índex de continguts
Cristina Seriñá
26 Oct 2021
Índex de continguts
Què és el sistema Kanban i cóm aplicar-ho en la teva empresa? Aquesta és la pregunta clau que es van fer molts empresaris abans d'aconseguir grans resultats pel seu negoci. Es tracta d'una metodologia agile management originària del Japó. Aquest sistema es basa a crear targetes (Ban) visuals (Kan) que representen les diferents tasques, per organitzar-les després en un tauler on, a cop de vista, es pugui conèixer l'estat de cada projecte.
Aquesta tècnica és una forma eficient de gestionar el treball i està guanyant gran popularitat en el món empresarial. El seu lema és stop starting, start finishing i et permetrà prioritzar tasques i guanyar eficiència en tots els aspectes, ja que l'equip serà capaç de conèixer la càrrega total de feina i de reaccionar davant de tasques imprevistes.
El lema de la metodologia Kanban: Stop starting, start finishing.
Potser t'interessa
Potser t'interessa
Coneixes la metodologia Scrum?
Potser t'interessa
Potser t'interessa
Que és la metodologia Lean Management i perquè hauries d'aplicar-la a la teva empresa
David Vega
Potser t'interessa
Potser t'interessa
Benchmarking: què és i com fer-ho a la teva empresa
David Vega
Com tot, el sistema Kanban té una recepta que s'ha de seguir pas a pas si vols que la teva empresa ho aprofiti al màxim. Et deixem per aquí alguns passos a tenir en compte:
Primer de tot, has de crear un taulell i col·locar-lo en un lloc visible. Així, l'equip podrà participar d'aquest sistema com més aviat millor. No oblidis explicar amb deteniment a tots, en què consisteix el mètode Kanban i quins avantatges pot aportar-los. Sabem que els canvis poden ser difícils, però sempre són a millor!
Recorda, keep it simple! El taulell del mètode Kanban és centre en tres columnes: "per fer", "en procés" i "fet". No et compliquis!
Segons el sistema Kanban, cada tasca ha de passar pels tres estats. Definir-les és sempre primordial, però aquest sistema anima a posar-les sobre paper i enganxar-les en el taulell, que s'anirà actualitzant cada cop que s'avanci en una d'elles. Cada targeta Kanban representa un element en el qual treballar.
Donar i rebre feedback de l'equip sempre marcarà la diferència, per la qual cosa, establir reunions periòdiques amb els responsables és un must perquè el projecte tiri endavant de la millor manera possible.
Segur que et sembla obvi, però tots som una mica workaholic. És molt important implementar els límits WIP (o treball en curs), perquè el mètode Kanban funcioni. Treballar en dues tasques al mateix temps significa haver de canviar el xip constantment entre una cosa i l'altre, i no és gens eficient. Els límits de treball en curs ens ajuden a no perdre el ritme de treball i a no caure en les multitasques. Oblida els "tinc mil coses al cap" i centra't en una!
No oblidis passar pel nostre post sobre eficiència a la feina si necessites algun consell més. Mai fallen!
Tot i que el mètode Kanban és aplicable a qualsevol mena d'empresa, els resultats no seran igual en tots, i és que hi ha certs processos productius que treballen braç a braç amb aquesta metodologia. Et deixem alguns casos perquè puguis valorar si la teva empresa es troba entre les afortunades:
Siguis Libra o no, prendre una decisió d'aquest calibre sempre demana a crits una llista de pros i contres. I el mètode Kanban no serà menys! Aquí et deixem alguns dels avantatges i desavantatges que poden presentar aquest mètode:
AVANTATGES 👍🏻
DESAVANTATGES 👎🏻
Un moment, però, Que és Lean? Podríem dir que la metodologia Lean és el segon pas després implementar el mètode Kanban: busca optimitzar i agilitzar processos eliminant elements que no aporten valor en el camí.
Així, la combinació de Kanban y Lean ajudarà a reduir el desaprofitament i millorar la qualitat del producte. Una vegada que les tasques estan organitzades i els problemes són visibles, serà molt més fàcil detectar-los i eliminar-los.
La metodologia Lean és el segon pas després d'implementar el mètode Kanban. Buscar optimitzar i agilitzar processos eliminant elements que no aporten valor al camí.
Llavors, ja t’has decidit? Si finalment optes per incorporar Kanban al teu dia a dia, esperem que assoleixis satisfer les teves expectatives i les del teu equip. Molta sort!
«No és suficient estar ocupat, també ho estan les formigues. La pregunta és, en què estem ocupats?
Henry David Thoureau
L'autor
Cris es Office Manager a Lexington Paseo de la Castellana 79-Azca i la millor impulsant els seus espais de treball. Amable a més no poder, amb un somriure d'orella a orella 24/7 i la millor líder d'equip que podríem demanar. El seu lema? Al final tot surt bé... I sempre encerta!
Articles relacionats
Posa’t al dia de l’actualitat flex
Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.
Contacta amb nosaltres
Sol·licitar informació
Solicitar información free pass
Sol·licitar pressupost
Visita els nostres espais
Trabaja con nosotros
Contacta amb nosaltres
Treballa en un espai flexible.
Optimitza costos amb respecte a una oficina convencional
Estimació de despeses en comparació amb un lloguer convencional
0 persones Oficina per
Selecciona
5 persones
10 persones
15 persones
25 persones
Tria un nombre de persones i et mostrarem les despeses incloses en el lloguer de les nostres oficines flexibles.
Oficina convencional
Despeses operatives i de subministres:
€/mes
+ despeses d' implantació
Oficina flexible
Despeses operatives i de subministres:
0 €/mes
Sense despeses d'implantació
Inclòs a la factura mensual
517,01 €/persona
0€
2.264,24 €/persona
0€
523,69 €/persona
0€
Fiança aval
6 mesos
Dipòsit
2 mesos
Des de
12 mesos
Des de
1 mes
2-6 mesos
2 mesos
Demana pressupost