Com vendre més

[TOP 6] Tècniques de negociació amb clients

María Elipe

María Elipe

14 Feb 2019

Ser empresari d'èxit està relacionat estretament en conèixer i dominar les tècniques de negociació de clients més importants que existeixen, les quals ajuden a aconseguir un balanç perfecte entre el qual s'espera aconseguir i el que està disposat a donar amb el fi d'assolir el benefici empresarial.

"Un negociador exitós sap col·locar-se en un lloc del client"

Assolir l'estratègia guanyadora pot fer hores de pràctica i preparació, però és fonamental que el negociador conegui alguns detalls importants com quan és el millor moment per negociar o les tècniques que s'han de dominar per enfrontar-se el procés amb expectatives altes de triomfar.

Tècniques de negociació amb clients

Dominar aquestes sis tècniques farà que les negociacions se simplifiquin i que l'acord exitós estigui més a prop de l'esperat:

1. Cuida la preparació

La primera tècnica i la més important, té a veure amb la feina prèvia a la negociació. I és que tot acord exitós porta darrera una important investigació sobre el client i sobre on està el seu negoci, Arribar a tenir un enteniment clar sobre l'altra part, atorga al negociador la seguretat de saber fins on pot arribar o fins on pot cedir.

Click To Tweet

2. Sentir-se còmode amb l’oferta inicial

Sobre que es negocia? És important comptar amb una prestació clara i que informi les dues parts sobre les dades fonamentals que puguin tenir rellevància en la negociació. Una vegada estudiada a fons aquesta proposta i dominar el terreny sobre el qual es trepitjarà, ajudarà al negociador a sentir-se còmode i a parlar com si l'acord ja fos evident.

3. Dialoga educadament

Durant la conversa i intercanvi de les opinions sobre l'oferta inicial, el negociador ha de sentir-se confiat i segur de l'oferta que presenta però, al mateix temps, ha de ser objectiu amb les idees que argumenta el client. Escoltar i dialogar mantenint sempre una actitud adequada i respectuosa és clau per transmetre seguretat en els arguments i per poder arribar a tancar l'acord de manera exitosa.

4. Reconeix les senyals

Una de les tècniques de negociació amb clients mes importants te a veure amb reconèixer senyals que el client va tirant i que el negociador ha de recollir per dirigir la conversa cap a un o un altre lloc, així que el negociador ha de mantenir la calma i prestar atenció a aquests gestos de complicitat que faran que la balança es decanti cap a la seva oferta.

5. Cedeix

El negociador ha d'observar les seves fortaleses i les seves debilitats i hi ha de reconèixer-les també en el client amb el fi d'aprofitar a fons els senyals. Arribats a aquest punt, una tècnica important és cedir en algun punt de la negociació per fer veure el client que si té la disposició d'arribar a un a cord favorable per les dues parts.

6. Tanca l’acord

La finalitat de conèixer les tècniques de negociació amb clients és aconseguir un acord, un tancament ferm que convenci a les dues parts implicades en la conversa, així que un bon negociador mai ha d'abandonar. Tot es pot negociar, només s'ha de comptar amb la iniciativa suficient i la paciència necessària per no decaure.Recorda: actitud respectuosa, reconeixement dels senyals i les fortaleses de l'oferta inicial.

"La diplomàcia és l'art d'aconseguir que els altres facin amb gust el que un desitja que facin"

Dale Carnegie

L'autor

María Elipe
María Elipe

La nostra Corporate Account Manager porta quasi nou anys ajudant dia rere dia als nostres clients a arribar a les seves metes, a complir els seus objectius i a superar les seves expectatives. Com? Amb una estratègia personalitzada de workplace i oficines 100% a mida. El toc de María és únic, com ho és ella! Apassionada de les sèries, la literatura i enamorada dels seus discs de vinil.

Post publicado en:
Com vendre més
Comparteix-ho

Posa’t al dia de l’actualitat flex

Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.