Productividat

Treball en remot des de casa: quines mesures he de tenir en compte?

26 de març 2020

Índex de continguts

    El treball en remot permet que un treballador pugui invertir menys temps en tasques rutinàries com els trajectes anada i volta o la cerca d'aparcament, compaginant així la vida personal amb la laboral.

    En els últims dies, a causa de la situació provocada per l'expansió del COVID-19, el treball en remot des de casa s'ha convertit per a la majoria d'empresaris i treballadors en la manera més factible de donar continuïtat als projectes i tasques.

    Potser t'interessa

    Potser t'interessa

    Oficina virtual a Madrid

    Potser t'interessa

    Potser t'interessa

    Tecnologia i Innovació

    Les 9 apps imprescindibles per qualsevol CEO

    20 de febr. 2020

    Potser t'interessa

    Potser t'interessa

    Productividat

    7 Apps que t’ ajudaran a gestionar el teu treball

    Anna Jorge

    Anna Jorge

    06 d'oct. 2022

    Potser t'interessa

    Potser t'interessa

    Productividat

    6 consells per a ser més productiu al teletreball

    Anna Jorge

    Anna Jorge

    17 de març 2020

    Crea la teva pròpia oficina per a fer treball en remot des de casa

    Per a desenvolupar de manera eficient el treball en remot des de casa és imprescindible crear un espai tranquil i lliure de sorolls que propiciïn la concentració. Treballar des de casa suposa estar exposat a majors distraccions i és per això que a l'hora d'apostar per un espai de la casa per a crear la teva pròpia oficina, l'ideal és decantar-se per una habitació a part, en la mesura que sigui possible.

    Tria el quart o estada de la casa més tranquil·la de totes i que tingui entrada de llum natural. Si no tens possibilitat de crear l'espai de treball en una habitació separada, evita establir la teva home office en les zones de major trànsit de la casa i sobretot, lluny de televisors, equips de música o electrodomèstics per a evitar distraccions i interrupcions innecessàries. Quant al mobiliari i la decoració de l'espai, ha de prevaler, abans de res, la comoditat. Pots crear un espai agradable i funcional al mateix temps. Recorda que el principal objectiu del teu home office és poder desenvolupar les teves funcions de manera eficaç i sense distraccions.

    Equip de treball en remot: d'ús exclusiu per a l'àmbit laboral!

    La millor manera de salvaguardar i protegir la informació confidencial amb la qual treballes diàriament és utilitzar l'equip de treball solament amb finalitats professionals.

    Una vegada acabada la jornada laboral, et recomanem que apaguis i desconnectis l'equip i utilitzis un altre dispositiu completament diferent per a les teves gestions personals: realitzar compres on-line, operacions bancàries, treure cites, consultar viatges, comprar bitllets, descarregar pel·lícules, música o llibres, etc.

    Connexions segures: protegeix la informació corporativa!

    Per al treball en remot des de casa, és necessari prendre certes mesures de seguretat i així evitar hackeos o pèrdues d'informació. Et detallem a continuació els aspectes a tenir en compte per a protegir al màxim la informació corporativa:

    1. Assegura't que el teu equip posseeix un sistema operatiu actualitzat i té instal·lades les eines de seguretat adequades. És imprescindible que tots els teus dispositius empresarials estiguin protegits amb softwares de prevenció, que inclouen antivirus, filtres web, tallafocs i codificació de dispositius.
    2. Recorda tenir codificat qualsevol dispositiu que contingui informació confidencial i de valor per a l'empresa. Això inclou memòries USB, telèfons mòbils, tauletes i ordinadors portàtils.
    3. Evita generar trànsit inapropiat en la xarxa, així com la descàrrega d'arxius desconeguts per a mantenir protegit el teu equip.
    4. Pren-te el teu temps per a crear les contrasenyes d'accés, ja que són la primera línia de defensa contra els hackers informàtics. El recomanable és que tinguin una longitud mínima de deu caràcters i que incloguin majúscules, minúscules i números.
    5. Utilitza una VPN (Virtual Private Network) perquè l'accés en remot als recursos corporatius es realitzi d'una forma segura. Per a accedir a la VPN l'usuari ha d'identificar-se a través contrasenya(s) el que permet crear un canal xifrat entre l'equip i la xarxa remota i realitzar un intercanvi de dades segur.
    6. Assegura't de respectar la política de seguretat establerta per la teva empresa, la qual determina les obligacions i responsabilitats dels usuaris respecte a les tecnologies i realitza i executa solament aquelles accions per a les quals tinguis permís i estiguis habilitat.
    Post publicado en:
    Productividat
    Comparteix-ho

    Posa’t al dia de l’actualitat flex

    Subscriu-te a la nostra newsletter i no te'n perdis res. Contingut trend que t’interessarà.